Eugène Viollet-le-Duc
Vikipedi, özgür ansiklopedi
Ile karıştırılmamalıdır değil Violette Leduc .
Eugène Viollet-le-Duc | |
---|---|
Fotoğraf Nadar
| |
Doğmuş | Eugène Emmanuel Viollet-le-Duc 27 Ocak 1814 Paris, Fransa |
Ölüm | 17 Eylül 1879 (yaş 65) Lozan, İsviçre |
Milliyet | Fransız |
Ödüller | Kraliyet Altın Madalyası (1864) |
Eugène Emmanuel Viollet-le-Duc (27 Ocak 1814 - 17 Eylül 1879) bir Fransız oldu mimar onun yorumsal "için ünlü ve kuramcısı, restorasyonların bir " ortaçağbinaları. Paris'te doğdu, o büyük oldu Gotik Revival mimar.
Eserleri ölçüde onarıcı ve onun bağımsız bina tasarımları birkaç hiç gerçekleşmiştir idi. Hakim şiddetle aykırı Beaux-Arts mimari eğilimin yaptığı zaman, onun tasarım çalışmaları çok büyük ölçüde onun çağdaşları tarafından alay edildi. O iç yapısını tasarlamak için işe mimarı oldu Özgürlük Heykeli , ancak proje tamamlanmadan önce öldü.
Içindekiler
[ hide ]Erken yaş [ değiştir ]
Viollet-le-Duc babası kitapları topladı Paris'te yaşayan bir memur vardı; annesinin Cuma enstitüleri tarafından katıldı Stendhal ve Sainte-Beuve . Annesinin kardeşi,Étienne-Jean Delécluze , "sabahları bir ressam, akşamları bir bilgin", [ 1 ] genç adamın eğitimden sorumlu ölçüde idi. Viollet-le-Duc felsefi moda oldu: cumhuriyetçi, anti-büro, isyankar, o bir barikat inşa Temmuz Devrimi 1830 ve girmek için reddetti École des Beaux-Arts . Onun yerine bir mimarlık ofislerinde doğrudan pratik deneyim lehine tercih Jacques-Marie hüve veAchille LECLERE .
Mimari Restoratör [ değiştir ]
Restorasyon çalışmaları [ değiştir ]
Erken 1830'larda, ortaçağ binaların restorasyonu için popüler bir duygu Fransa'da gelişti. Viollet-le-Duc, İtalya çalışmanın 1835 sırasında dönen, tarafından yaptırılanProsper Merimee Romanesk manastır geri Vézelay . Bu çalışma restorasyonlar uzun bir dizi ilk, en Viollet-le-Duc restorasyonlar Notre Dame de Paris , ona ulusal dikkat getirdi. Onun diğer önemli eserleri şunlardır Mont Saint-Michel , Carcassonne , Roquetaillade kale ve Pierrefonds.
Viollet-le-Duc "restorasyonlar" yaratıcı modifikasyonu ile sıklıkla kombine tarihsel bir gerçektir. Örneğin, onun gözetimi altında, Notre Dame temizlenmiş ve restore değil, aynı zamanda kendine özgü üçüncü kulesi (bir tür kazanıyor, "updated" değil sadece Flèche diğer küçük değişikliklere ek olarak). Onun en ünlü restorasyonların başka, ortaçağ müstahkem kasaba Carcassonne , benzer pek çok duvarın her biri aslında kuzey Fransa'nın daha tipik sivri çatıları dizi kuleleri üstünde kazanıyor, geliştirilmiş oldu.
Aynı zamanda, kültürel atmosferde İkinci İmparatorluk teoride mutlaka pratikte seyreltilmiş oldu: Viollet-le-Duc, bir Gotik sağlanan reliquary bir kalıntı için Dikenler taç 1862 yılında Notre-Dame ve henüz Napoleon III de devreye 14. yüzyıl Gotik tarzda Viollet-le-Duc adlı lüks bir şekilde döşenmiş demiryolu taşıma, için tasarımlar.
Onun restorasyonlar arasında yer aldı:
- Kiliseler
- St Mary Magdalene Basilica içinde Vézelay
- St Martin Clamecy
- Notre-Dame Paris
- Sainte-Chapelle (altında Paris'te Félix Duban )
- St Denis Bazilikası Paris yakınlarındaki
- St Louis Poissy'dan
- Notre-Dame Semur-en-Auxois
- Aziz Nazarius ve St Celsus Bazilikası içinde Carcasonne
- Aziz Sernin Basilica de Toulouse
- Notre-Dame de Lausanne (İsviçre)
- Belediye binaları
- Kaleler
- Château de Roquetaillade Bordo,
- Château de Pierrefonds
- Müstahkem şehir Carcassonne
- Château de Coucy
- Antoing Belçika
- Château de Vincennes , Paris
Restorasyonu Château de Pierrefonds için Viollet-le-Duc tarafından yeniden yorumlandı, Napoleon III , 1870 yılında İmparator kalkış tarafından kesildi.
Tarihi koruma üzerine etkisi [ değiştir ]
Temel müdahale teorileri tarihi korunması aslında geçmişte var asla. şeyi yaratan bir "restorasyon" karşı statükonun tutma düalizmi çerçeveli John Ruskin , eski anlamda güçlü bir savunucusu iken, onun çağdaş, Viollet -le-Duc, ikincisi örneğin savundu. Viollet-le-Duc restorasyon olduğunu yazdı "aslında gerçekte herhangi bir zamanda var olmuş asla bitmiş bir devlet yeniden kurmak için araçlar [bina]." [ 2 ]tarafından istihdam restorasyon tipi Viollet-le- Duc, olarak İngilizce formda Victorian restorasyon tarafından kınamış olan John Ruskin gibi "hayır kalıntıları elde edilebilir dışarı olan bir imha:. tahrip şey yanlış açıklama ile birlikte bir yıkım" [ 3 ]
Restorasyon bir bina veya manzara için kabul edilirken, bu argüman hala güncel bir tanesidir. Bir bina, bilgi ve yaş değeri tarihin katmanlarını kaldırarak da yeniden asla hangi kaldırılır. Ancak, Viollet-le-Duc de yaptığı gibi, bir binaya özellikler ekleyerek, modern izleyicilere daha çekici olabilir.
Yayınlar [ değiştir ]
Kariyeri boyunca Viollet-le-Duc, aynı zamanda üzerinde, binalar için onun üzerinde çalışıyordu değil sadece, notlar ve çizimler yapılmış Romanesk , Gotik ve Rönesansyakında yıkılacak edildi binalar. Onun notları Onun yayınlanan eserlerinde yararlı. Ortaçağ ve Rönesans dönemlerinin onun çalışma mimarisi ile sınırlı, ama benzeri mobilya, giyim, müzik aletleri, silahlanma, jeoloji ve genişletilmiş değildi.
Bütün bu çalışmalar ilk olarak seri olarak yayınlanan ve daha sonra tam ölçekli kitaplar, as edildi:
- 11 ile 16. yüzyıl Fransız Mimarlık Sözlüğü (1854-1868) ( Dictionnaire de l'mimari française du XIe au XVIe Siècle raisonne ) - Original (Fransızca) çok resimle de dahil olmak üzere dil baskısı,.
- Fransız Mobilyalar Sözlüğü (1858-1870) ( Dictionnaire du mobilier français de l'époque Carolingienne à la Renaissance raisonne. )
- Entretiens sur l'mimarisi (2 cilt, 1863-1872 yılında), hangi Viollet-le-Duc radikal buna karşı bir sistem içinde, mimarlık ve mimarlık eğitimi yaklaşımını sistematize École des Beaux-Arts de kaçınılmalıdır, Gençliğinde ve küçümsedi. Yılında Henry Van Brunt 'nin çeviri, "Mimarlık Konuşmaları" Fransa'da ilk yayınlanmasından sonra on yıldan biraz daha fazla bir Amerikan izleyici için kullanılabilir hale, 1875 yılında yayımlandı.
- Histoire de l'konut humaine, depuis les temps préhistoriques jusqu'à nos jours (1875). Olarak 1876 yılında İngilizce olarak yayınlanan tüm Çağlarda Man Habitations .Viollet-Le-Duc insanlığın farklı "ırklar" arasında iç mimarlık tarihinin izlerini.
- L'art russe: ses Origines, ses constructifs, oğlu apogee, oğlu avenir ELEMANLARI Viollet-le-Duc Rus mimarisinde rasyonel inşaat fikirlerini tatbik (1877).
Mimari kuram ve yeni bina projeleri [ değiştir ]
Viollet-le-Duc ilk kuramcısı olarak birçok kişi tarafından kabul edilir , modern mimarisi . Sir John Summerson "Avrupa mimarisinin tarihinin iki fevkalade güzide teorisyenleri olmuştur - olduğunu yazdı Leon Battista Alberti . ve Eugène Viollet-le-Duc " [ 1 ]
Onun mimari teori büyük ölçüde belirli malzemeler için ideal bir form bulma ve binalar yaratmak için bu formları kullanarak dayanmaktadır. Onun yazıları malzemeler 'dürüst' kullanılması gerektiğini fikri üzerinde yoğunlaştı. O, bir binanın dış görünüş binanın inşaatı rasyonel yansıtmalıdır inanılmaktadır. In Entretiens sur l'mimarisi , Viollet-le-Duc övdü Yunan tapınağı inşaat kendi rasyonel gösterimi için. Onun için, "Rum mimari yapı ve görünüm yazışmalar için bir model olarak görev yaptı." [ 4 ]Bu felsefe ağır yazılarından etkilendiğini spekülasyonlar var John Ruskin yedi ana vurguları biri olarak malzemelerin dürüstlük savunulan, mimari.
Yeni binalar için birkaç yapıcısız projelerde, Viollet-le-Duc o çıkardığım uygulamalı dersler Gotik mimari dökme demir gibi çağdaş yapı malzemeleri kendi rasyonel yapısal sistemlerini uygulayarak,. O da ilham için, yapraklar ve hayvan iskeletleri gibi organik yapıları, inceledik. O yarasalar, onun Meclis Salonu'nda proje ile temsil edilen bir etkisi kanatları özellikle ilgilendi.
Demir trusswork of Viollet-le-Duc çizimleri zaman yenilikçi idi. Vurgulayan onun tasarımları birçok demir sonradan etkileyecek Art Nouveau en belirgin çalışmalarında, stil Hector Guimard . Onun yazıları da dahil olmak üzere bazı Amerikan mimarları, ilham Frank Furness , John Wellborn Kök , Louis Sullivan veFrank Lloyd Wright . [ 5 ]
Askeri kariyeri ve etkisi [ değiştir ]
Viollet-le-Duc öncelikle sırasında Paris savunma, askeri ikinci bir kariyeri vardı Franco-Prusya Savaşı (1870-1). O yüzden onun daha sonraki yıllarda o Le Roche-Pont, hayali bir kalenin askeri tarihinin kıyasen Fransa'nın idealize savunma açıklanan çatışma etkilenmiştir, onun çalışma içinde Histoire d'une Forteresse ( bir Kalesi Annals , iki kez) İngilizce'ye tercüme. Erişilebilir ve iyi araştırılmış, bu kısmen kurgusal.
Bir Kalesi Annals kuvvetle Fransız askeri savunma düşünme etkiledi. Etkisinin Viollet-le-Duc eleştirisi topçu (1870-1871 savaştan onun pratik bilgiyi uygulayarak) doğru bir Dünya Savaşı kadar Fransa'nın savunma uygulanan ilkeleri açıklar böylece tamamlandı. Onun teorileri fiziksel sonuçları sur mevcut Verdun önce I. Dünya Savaşı ve için Maginot Hattı öncesi Dünya Savaşı. Onun teorileri de "Kasıtlı Advance" Fransız askeri teorisi tarafından temsil edilir, öyle ki topçu ve güçlü bir sistemkalelerinden bir ordunun arkasında esastır.
Legacy [ değiştir ]
Böyle olduğu gibi, onun restorasyonlar, bazı Château de Pierrefonds onlar ortaçağ tarzı bir "mükemmel yapı" oluşturmak için doğru olarak tarihsel bir durum yaratmak için çok uygun değildir çünkü, çok tartışmalı hale gelmiştir: "Bir tasavvurunu geri", O gözlenen Dictionnaire raisonne , ", onu korumak onarım veya yeniden inşa, ancak belirli bir anda var olmuştur asla tam bir devlet onu yeniden kurmak değildir". [ 6 ] Fikir ve çok kelime restorasyon mimarisi uygulanan Viollet-le-Duc modern bir yenilik parçası olarak kabul. Modern koruma uygulama Viollet-le-Duc restorasyonlar, çok özgür çok kişisel, çok yorumsal, ama restore eserlerinden bazı başka kaybolmuş olabilir düşünmektedir.
İngiliz mimar Benjamin Bucknall (1833-1895) Viollet-le-Duc bir dindar oldu ve 1874 sırasında 1881 Büyük Britanya'da onun ilkelerini halka sevdirmek için İngilizce'ye yaptığı yayınların birkaç tercüme.
Bir sergi, Eugène Viollet-le-Duc 1814-1879 Paris'te, 1965 yılında sunulan ve daha büyük, yüzyıllık sergi, 1980 oldu.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder